Logotipo Universidade de Vigo

Select your language

A implantación do Espazo Europeo de Educación Superior (EEES) converteu os traballos de fin de grao (TFG) nunha materia obrigatoria nos plans de estudos universitarios, dirixida a que o estudantado amose, dun xeito integrado, as diferentes competencias adquiridas ao longo da titulación. Porén, pese á relevancia desta materia para os futuros titulados e tituladas, non existen investigacións que analicen que factores poden incidir na súa cualificación, máis aló de estudos que sinalan a influencia do bo rendemento académico ao longo da carreira. Coñecer que variables poden influír na obtención dunha maior ou menor nota, tanto na avaliación do TFG que realiza o titor ou titora como na do tribunal, é un dos obxectivos centrais dun proxecto de innovación educativa desenvolvido na Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte, que, tras a análise das cualificacións de 467 TFG, permitiu definir un conxunto de recomendacións para profesorado e alumnado.

“Hai moi pouca evidencia científica que explique porque o estudantado ten mellor ou peor cualificación no TFG e que variables poden explicar ese mellor ou peor rendemento”, explica o catedrático Carlos Lago, investigador principal dun proxecto desenvolvido ao longo de 2024 e realizado ao abeiro da convocatoria de proxectos de innovación educativa impulsada pola facultade. Xunto a Lago, Antonia Blanco, Ángeles Parrilla, Marián Fernández, Irene Crestar e Ezequiel Rey son as e os responsables dun traballo que analizou “a relación entre a cualificación que dá o titor ao TFG” e a outorgada polo tribunal, dado que este modelo mixto de avaliación é o predominante nas universidades españolas.

Ler a nova completa no DUVI